4 lipca 2017

Zespół, który skradł moje serce.

Witam wszystkich serdecznie ponownie na moich blogu. Dzisiaj przychodzę do Was z luźniejszym tematem, jednak w bardzo dużym stopniu ważnym dla mojej osoby. Sami wiecie, że blogowanie polega na tym, aby pisać o tym co Nas cieszy i sprawia Nam radość. Dlatego dziś post będzie poświęcony pewnemu zespołowi, jakim jest Bangtan Boys (znani również jako: 방탄소년단 Bangtan Sonyeondan; BTS). Dlaczego właśnie oni? Wszystko dowiecie się poniżej, dlatego nie przedłużając zapraszam do czytania.



Ten koreański zespół poznałam pod koniec stycznia tego roku. Jak? O k-popie słyszałam już kilka lat temu, ale nie mogłam w ogóle się do niego przekonać. Nie podobał mi się i wydawał mi się dziwny. Jednak w tym właśnie roku przypomniałam sobie, że istnieje taki gatunek muzyczny jakim właśnie jest k-pop.


Nudząc się i przeglądając Twittera natrafiłam na osobę, która miała na ikonkce jakiegoś Koreańczyka (teraz jestem pewna, że to był jeden z wokalistów właśnie BTS) 
i pomyślałam, że pewnie jest fanką k-popu skoro ma ikonkę chłopaka, który mieszka w krajach Azjatyckich. Napisałam do niej i wypytałam jakie zespoły poleca: co jest na czasie i jakie piosenki na sam dobry początek są dobre do posłuchania.


Tak więc po krótkim czasie zaczęłam słuchać piosenek zespołu NCT127, EXO, BTS oraz Blackpink. Byłam nieco zdezorientowana. Z jednej strony teledysk super, rytm jakiś jest - jednak wciąż było mi mało. Odpuściłam sobie więc słuchania dalszego. 

Nie mogłam się zwyczajnie przekonać. Następnego dnia zrobiłam drugie podejście, potem trzecie i tak z dnia na dzień przekonałam się do kilku piosenek, a potem, gdy mój chłopak wyjechał postanowiłam co nieco dowiedzieć się o zespole, których piosenki najbardziej mi się przypodobały. To był właśnie zespół Bangtan Boys.


W dzisiejszym jednak wpisie nie chciałabym pisać o każdym członku z osobna, aczkolwiek ogólne podstawowe informacje o nich, jakie albumy wydali, kiedy zadebiutowali, pod wpływem jakiej wytwórni wyszli etc. Oczywiście na końcu będę miała do Was pytanie, na które proszę: odpowiedzcie, bo to dla mnie ważne odnośnie kolejnego wpisu. Nie przedłużając...


BTS jak już wcześniej wspomniałam to koreański męski zespół hip-hipowy (chociaż powiedziałabym, że ma obecnie dużo domieszki popu), który wyszedł spod skrzydeł wytwórni Big Hit Entertainment (należącej do JYP Ent.). Chłopaki zadebiutowali 13 czerwca 2013 roku z piosenką "No More Dream", a nazwa fandomu to A.R.M.Y (skrót od: (Adorable Representative M.C for Youth) (Po polsku brzmi „Zachwycający Przedstawiciel M.C dla Młodzieży”).


Członkami tego zespołu idąc oczywiście od najstarszego z nich to: Kim Soekjin, Min Yoongi, Jung Hoseok, Kim Namjoon, Park Jimin, Kim Taehyung oraz Joen Jeongguk. W zespole jest czterech wokalistów oraz trzech raperów. Każdy z nich oczywiście jest dodatkowo tancerzem, a samym liderem zespołu jest Kim Namjoon, który ma pseudonim artystyczny pod nazwą Rap Monster. 


Jeśli natomiast chodzi o same wydane płyty to już do tej pory było ich kilka: zarówno tych ogólnych, jak i dodatkowych czy chociażby japońskie wersje. Więc albumy wydane do tej pory te podstawowe to: 
2013: 2 Cool 4 Skool, O!RUL8,2?
2014: Skool Luv Affair, DARK & WILD oraz WAKE UP
2015: The Most Beautiful Moment in Life
2016: The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever, YOUTH i WINGS
2017: You Never Walk Alone


Myślę, że to te albumy są najważniejsze więc te mini nie będę Wam podawać, ponieważ jeśli jesteście zainteresowani to jest to prosto poszukać w internecie. Zespół ten wydaje niekiedy również covery piosenek tj. We Don't Talk Anymore, Purpose, Paper Hearts, Nothing Like Us, Someone Like You, Christmas Day, Fools itd. Naprawdę polecam je posłuchać, bo potrafią sprawić, że pokochacie ich głosy od samego początku.


Chłopaki również przebyli już swoje trasy koncertowe. Właśnie przedwczoraj zakończyli (2 lipiec) 2017 BTS Live Trilogy Episode III: The Wings Tour, gdzie dwa ostatnie koncerty odbyły się w Sapporo w Japonii. Nie zapominajmy też o licznych nagrodach, a jedną z ostatnich według mnie najważniejszych jest ta oczywiście z Bilboard Music Awards. 


Trzeba również dodać, że to jest pierwszy koreański zespół, który wygrał cokolwiek na Bilboard Music Awards, więc tym bardziej jestem z nich dumna i uważam to za wielki sukces oraz sam zaszczyt dla całej koreańskiej muzyki, dla której świat teraz stoi otworem i jest chętny na przyjęcie kolejnego gatunku muzycznego.


Większość jednak nagród zdobyli oczywiście w krajach Azjatyckich co jest zrozumiałe chyba dla każdego z Was. Jednak mam cichą nadzieję, że teraz wszystko jest możliwe i nie tylko tam, ale i na całym świecie będą mieli okazję zdobyć jeszcze nie jedną nagrodę.


Czemu napisałam o nich? Bo są przede wszystkim moją inspiracją. To dzięki Nim codziennie wstaję rano z uśmiechem na twarzy i kończę dzień tak samo z uśmiechem. Nie miałam chyba do tej pory takiego idola, którego bym tak ogromnie wspierała i chciała dla niego jak najlepiej. Zawładnęli moje serce nie tylko swoimi pięknymi, oryginalnymi głosami, ale przede wszystkim osobowością, która jest różnorodna. Każdy z nich jest inny, ale wyjątkowy i uzdolniony.


I tutaj przychodzę do Was z pytaniem: czy chcecie bym kontynuowała serię o nich tylko tym razem każdy post oddzielny o członkach, o ich albumach (bo każdy miał swój koncept), o ich trasach koncertowych itd. Jeśli jesteście chętni z przyjemnością to zrobię dla Was. Przy okazji sama będę czerpać ogromną satysfakcję, że piszę o osobach, które kocham i wspieram całą swoją osobą. Czekam na Wasze komentarze. Tymczasem się z Wami żegnam i do następnego.

100 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o tym zespole, ale chętnie posłucham ich piosenek :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całego serduszka polecam posłuchać. Zarówno te najnowsze jak i starsze. Może, a nuż polubisz kolejny zespół?

      Usuń
  2. z K-pop miałam doczynienia dobrych parę lat temu jak namiętnie oglądałam anime, to w między czasie szukałam fajnych perełek na azjatyckim rynku muzycznym.
    Żadnego Ci nie podam, bo już totalnie nie pamiętam, ale chętnie poznam zespół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz mi podawać. Sama przez ten okres poznałam wiele wokalistów, zespołów i nie tylko więc naprawdę nie trzeba. Polecam :)

      Usuń
  3. Nie znam zespołu, ja głównie słucham Lady Pank! :-) haha, buziaki Kochana
    Obserwuje

    https://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy woli co innego, nie mi to oceniać. Też lubię posłuchać nie tylko k-popu, ale i popu, rocka dobrego. Nie ograniczam się.

      Usuń
  4. Azjatyckie zespoły to totalnie nie mój gust, ale kojarzę ten zespół z opowieści koleżanki ;)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, no to może warto posłuchać kiedyś? :D

      Usuń
  5. Uwielbiam BTS <3 Jest to zdecydowanie mój ulubiony zespół kpopowy.
    Jeśli można wiedzieć, którego chłopaka najbardziej lubisz?
    Ja ze swojej strony mega polecam Got7 (w moim rankingu są tuż za BTS).
    Jeśli masz ochotę popisać o kpopie to ja jestem chętna :) Napisz np. na instagramie :)
    Pozdrawiam :D
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. GOT7 również kojarzę i niektóre piosenki ich kojarzę i lubię, aczkolwiek nie przepadam jakoś bardzo za Nimi. Wolę już bardziej Monsta X lub iKON (który jest moim drugim ubandem) zaraz po BTS. Jeśli chodzi o ub z Bangtan Boys to zdecydowanie Jimin ♥

      Usuń
    2. Dobry wybór. Jimin zdecydowanie najleszy <3 Monsta X też mega lubię, zwłaszcza za ich mocny styl :)

      Usuń
    3. Też właśnie ich pokochałam za taki mocny akcent. Przypominają mi Bangtanów za czasów ich pre-debiutu i debiutu.

      Usuń
  6. Nigdy nie słyszałam o tym zespole. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całego serca mogę Ci ich jedynie polecić ♥

      Usuń
    2. Nigdy jeszcze nie słyszałam o nich. Może dlatego że to nie moje klimaty. Jednak cały post jest super napisany

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo. Ja też na początku nie umiałam się przekonać do takich klimatów, a teraz je uwielbiam.

      Usuń
  7. Och, moje chłopaczki, ich chyba nie da się nie kochać, nie tylko za muzykę, ale za to jacy są *o*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Dlatego napisałam, że nie kocham ich jedynie za ich głosy, ale przede wszystkim za charakter.

      Usuń
  8. Kocham Jungkooka *.* a moja przyjaciółka kocha ich wszystkich i zaczęła nową serię o K-Popie... zapraszam :) http://zperspektywypineapple.blogspot.com/2017/06/krotko-o-k-popie-exo.html

    A tak w ogóle to masz ciekawy styl pisania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno do niej zajrzę, chociaż nie jesteś fanką specjalną EXO.

      Usuń
  9. Nigdy nie słuchałam tego gatunku muzyki. Z ciekawości sprawdzę. Jeżeli chodzi o anime to nie przepadam, ale szanuję gdy ktoś je lubi. Pewna część mojej klasy w gimnazjum je wielbiła. Mi niestety nie przypadło do gustu. No ale o gustach ponoć się nie dyskutuje więc zamykam temat haha :D Pozdrawiam! tymczasowo-niedostepna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O gustach i guścikach się nie rozmawia. To już osobista sprawa każdego z Nas.

      Usuń
  10. A ja nie słyszałam o nich :)

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc polecam posłuchać w wolnej chwili :)

      Usuń
    2. Miłego słuchania w takim bądź razie.

      Usuń
  11. Świetnie jest do Ciebie wrócić po dłuższej przerwie! Cieszę się,że dalej pielegnujesz swoje pasje! Mam nadzieję,że stworzysz jeszcze kilka takich postów i podzielisz się z nami skrawkiem Twojej ulubionej muzyki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ktoś z moich czytelników w ogóle mnie jeszcze kojarzy w blogosferze ♥ postaram się stworzyć więcej postów lecz muszę znać zdanie więcej ludzi, by móc ocenić czy ktokolwiek będzie chciał to czytać.

      Usuń
  12. Nigdy nie słyszałam o zespole, ani o gatunku k-pop. Temat wydaje się być ciekawy, ale nie wiem czy przekonam się do ich piosenek. Choć w sumie warto otwierać się na nowe rzeczy, a nóż mi się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na początku było mi ciężko, ale warto wgłębić się w temat k-popu i tego gatunku muzycznego. To nie tylko hip-hop, ale i piękne ballady i nie tylko.

      Usuń
  13. Nie słyszałam o tym zespole, ale muszę posłuchać jaką mają muzykę :)) Super post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat Ci się spodoba? Tego nie wiesz sama :)

      Usuń
  14. Nie znałam ich, ale mnie zachęciłaś żeby coś przesłuchać!(;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie. Zarówno te starsze piosenki jak i te najnowsze. Na pewno któreś przypadną Ci do gustu.

      Usuń
  15. nigdy o nich nie słyszałam, ale chyba czas to zmienić i posłuchać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Myślę, że nie pożałujesz.

      Usuń
  16. Nie słyszałam o nich wcześniej - dobre mają stylówki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Stylówki to oni mają genialne. Jeszcze niedługo i będę Nimi się dosłownie inspirować.

      Usuń
  17. Jakoś niezbyt przepadam za K-POPEM, ten styl wydaje mnie się po prostu dziwny i nie jest w moim guście. Ale ten wpis troszeczkę mnie jednak przekonał, kto wie może tez ich polubię i się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że nie oceniaj 'książki po okładce'. Bo okładka może być NIEciekawa, ale zawartość zajebista i godna uwagi :D ;)

      Usuń
  18. Pierwszy raz słyszę o tym zespole. Nigdy nie słuchałam kpopu, ale ostatnio często o nim słyszę, więc może posłucham kilku piosenek tego zespołu i może mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszę o tym zespole, ale chętnie przeczytałam ten wpis z ciekawości. Niestety to nie moje klimaty jeśli można tak powiedzieć, ale cieszę się, że Ci się spodobał!
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porządku - nie każdy musi go lubić.

      Usuń
  20. Bardzo ciekawy wpis <3 Nigdy o nich nie słyszałam, ale powiem Ci, że są interesujący ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się - są interesujący i to bardzo!

      Usuń
  21. Bardzo ciekawie to opisałaś! Niewiele osób znam,które słuchają takiej muzyki. Czuj się wyjątkowa haha Dobrze, że dziekisz się z nami swoimi zainteresowaniami!
    Buziaki kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziele się tym co kocham i lubię. To jest mój mały świat - ten mój blog, a ze przy okazji mam czytelników to sprytnie to wykorzystuje :)

      Usuń
  22. Nie znałam tego zespołu, ale chętnie posłucham piosenek, może mi się spodoba :) jeśli pisanie o nich sprawiałoby Ci przyjemność to uważam to za dobry pomysł,
    Obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze sprawiłoby. Jak już wspomniałam - każdy z nich jest inny, aczkolwiek wyjątkowy i przez to unikatowy dla mnie. Dodatkowo są mega uzdolnieni i każdy ma swoja historie.

      Usuń
  23. Nie znam zespołu.Ale super ubrani!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ubrania to jeszcze nic. Kobieto, jak oni prywatnie się ubierają! To dopiero sztosik ♥

      Usuń
  24. Pierwszy raz słyszę o takim zespole,ba,nie znam żadnego Koreańskiego zespołu...Ale fajnie się dowiedzieć czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'Człowiek uczy się całe życie' można by zmienić: 'człowiek całe życie coś nowego poznaje' :D

      Usuń
  25. Nie wiedziałyśmy wcześniej o ich istnieniu, pewnie jak połowa blogerów :o Świetnie wyglądają, lecimy posłuchać. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo słyszało, dużo nie. Zależy kto i czym się interesuje. Ja kocham muzykę, dlatego ciągle coś nowego poznaje ♥

      Usuń
  26. Nie znam ich i chyba też nie do końca jestem przekonana do k-popu, ale jestem otwarta na nowe rzeczy, więc może któregoś dnia lepiej się im przyjrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto zobaczyć - chociażby z czystej ciekawości. Może nie będziesz tego żałować potem?

      Usuń
  27. Nie znałem ich dopóki nie pokazałaś mi ich. Kilka ich piosenek jest naprawdę ciekawych i godnych posłuchania. Jednak w większości to nie mój gust muzyczny, aczkolwiek czuję, że jak przyjadę do Ciebie to "sprytnie" to wykorzystasz i przekonasz mnie do nich na swój sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytaj mi w moich myślach.
      Wszystko z czasem zobaczysz jak przyjedziesz ;)

      Usuń
  28. Nie przepadam za tym zespolem, za to moja siostra ich uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego.
      Nie mi to oceniać.

      Usuń
  29. nie słyszała nigdy o tym zespole ani o tym gatunku ale z ciekawość posłucham może akurat trafi w mój gust.;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie słucham k-popu, ale dużo o nim słyszałam. Kiedyś był chyba nawet materiał w Galileo na ten temat ;) Fajnie czasem poznać coś nowego, innego. Ja jestem otwarta na różne nowości, więc z chęcią posłucham w wolnym czasie ;D

    OdpowiedzUsuń
  31. k-pop? Szczerze? Nigdy o czymś takim nie słyszałam.. Aż mi wstyd.. Czas sprawdzić w google o co chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kilka lat temu tego nie słyszałam, więc nie martw się *-* człowiek uczy się całe życie.

      Usuń
  32. Słyszałam o tym zespole od koleżanki, która uwielbia K-pop. :D

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Kojarzę ten zespół ale sam w sobie styl muzyki już niekoniecznie, jakoś mnie do siebie nie przekonuje :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu podoba się co innego, nie mi to oceniać ;)

      Usuń
  34. Znam ich. Ich piosenki są ładne. Tylko moja osobista opinia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się ich piosenki.

      Usuń
  35. Odpowiedzi
    1. Pora nadrobić zaległości w branży muzycznej.

      Usuń
  36. Pierwszy raz ich widzę. Ciekawy zespół

    OdpowiedzUsuń
  37. Kiedyś uwielbiałam taką muzykę :) teraz mam spore zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie słyszałam nigdy o nich ... muszę posłuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie miałem styczności z tym zespołem. Ciekawie napisałas a ja jestem otwarty człowiek i zapoznam sie z nimi :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie - to dla mnie wiele znaczy.

      Usuń
  40. Szczerze to piereszy raz słyszę o tym zespole ;) muszę go poznać.

    OdpowiedzUsuń
  41. sama zapomniałam o k-pop dzięki za przypomnienie, wracam do starych czasów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego w takim bądź razie słuchania :)

      Usuń
  42. Wcześnniej o nich nie słyszałam, ale to może dlatego, ze tak mało czasu mam dla siebie i w spokoju posłuchania muzyki.. jedyne co obija mi się o uszy to jakies denne polskie pioseneczki w radio.. czas chyba nadrobić zaległości!

    http://www.mamamagda.pl/2017/07/to-by-bol-ale-nie-taki-jak-przy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. Mam nadzieję, że Ci przypadną do gustu.

      Usuń
  43. Znam kilka osób z mojego otoczenia, które też zachwycają się koreańskimi zespołami. Szczerze, ja nigdy nie słuchałam piosenek tego zespołu, ale może się skuszę ;*
    Obserwuję ♥ Wpadnij na mojego bloga ;* karolinaiwaniec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się pozachwycać czymś nowym :)

      Usuń
  44. Pierwszy raz słyszę o tym zespole ! Napewno przesłucham ich piosenki ;) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Mam nadzieję, że nie pożałujesz.

      Usuń
  45. O kilku z tych zespołów słyszałam, mimo że nie jestem fanką koreańskich brzmień, chociaż próbowałam się do nich przekonać. Fajnie, że dzielisz się z czytelnikami swoimi zainteresowaniami i ulubionymi zespołami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszę to co kocham - to najlepsza receptura.

      Usuń
  46. Słuchałam ich nie raz, i powiem Ci, że są świetni. A znam ich od koleżanek, i to młodszych koleżanek, więc one uwielbiają ten zespół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam i kocham całym sercem ten zespół, a co prawda to prawda. Genialne piosenki mają :))

      Usuń
  47. Super. Też lubię koreańskie seriale i zespoły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seriale nie oglądam, ale pewnie niebawem zacznę :)

      Usuń