25 marca 2017

Jak pasja wpływa na Nasze życie?

Witam ponownie wszystkich tutaj zgromadzonych na moim blogu. Minęło już dobrych kilka dni od ostatniego wpisu i postanowiłam dzisiaj coś nabazgrać. Naprawdę nie miałam zielonego pojęcia o czym mogłabym do Was napisać, chociaż miałam konkretne pomysły od mojego chłopaka by coś stworzyć. Na marne - nie byłam pewna czy dam radę napisać i czy to w ogóle wypali. Aczkolwiek wczoraj obudziła się na nowo moja kreatywność i mam już zapisane w swoim kalendarzyku kilka pomysłów na nowy wpis. Jednak nie będę zdradzać jakichkolwiek tytułów ani podpowiadała. Musicie czekać z cierpliwością. W dzisiejszym jednak poście chciałabym napisać o pasji i o tym co wynika z jej posiadania. 



Pasja, czyli zainteresowanie które z założenia nie przynosi Nam namacalne korzyści, a jedynie satysfakcję. Czy jest tylko zapełniaczem czasu dla tych, którzy mają go zdecydowanie za dużo? Dlaczego warto interesować się innymi rzeczami, niż te które pochłaniają większą część Naszej energii na co dzień? 


Korzyścią pierwszą jest przede wszystkim unikanie problemu ze stresem. Stara prawda bowiem głosi: "chcesz zapomnieć o stresie, pomyśl o czymś przyjemnym". A co jest według Was jeszcze lepsze od samego myślenia? Najlepiej jeśli po prostu poświęcimy czas na robienie czegoś przyjemnego. Da to Nam najwięcej radości, prawda? Zostało to udowodnione naukowo. 


Ludzie, którzy przeznaczają swój czas na hobby, o wiele rzadziej mają problemy ze stresem. Wynika to bowiem stąd, że pochłonięci pasją nie rozpamiętują aż tak bardzo problemów, zapominają dodatkowo o stresie związanym z szkołą, pracą czy życiem prywatnym. 

Tacy ludzie żyją chwilą obecną, zamiast nieustannie martwić się o rzeczy, które nie mają większego znaczenia. Poświęcają tym samym swoją uwagę tym które są budujące, a także przyjemne. Niewątpliwie wpływa to na Nasze lepsze samopoczucie oraz podejście do życia. Już sama świadomość, że w czymś jesteśmy dobrze wpływa na poczucie Naszej własnej wartości. 


Nie zapominajmy również, że pasja daje Nam pełne zaangażowanie w to co robimy, popycha do dalszego rozwoju i daje poczucie spełnienia. Jest to bardzo ważny czynnik w dążeniu do samorealizacji. Wyjątkowo korzystne hobby to wszelkie związane z ruchem i sportem, zwłaszcza jeśli na co dzień większość swojego czasu spędzamy przy biurku, w ławce czy też w totalnym bezruchu. 

Oprócz korzyści płynących z samego posiadania zainteresowań dojdą też te związane ze zdrowiem fizycznym. Nie oznacza to jednak, że zbieranie przykładowo znaczków jest mniej wartościowe od biegania.


Każdy bowiem dobiera sobie zainteresowania zgodne ze swoimi potrzebami oraz temperamentem. Jednemu potrzeba więcej ruchu i wrażeń, dlatego co weekend może uprawiać sporty ekstremalne, a drugiemu mniej stąd zainteresują go lub ją bardziej zajęcia wyciszające i odprężające. Pamiętajmy, że każdy z Nas jest inny i to pod każdym względem, tak? Nie porównujmy się nigdy do innych - to nie o to chodzi.


O ile nie szkodzi naszemu i innym zdrowiu, każde hobby jest dobre. Warto otworzyć się na nowe zainteresowania i inspiracje, a potem zagłębiać je. Oznacza to, że jeśli np.: moim hobby jest pływanie to oprócz doskonalenia techniki i skracania czasu potrzebnego na przepłynięcie dystansu, mogę zainteresować się historię tego sportu oraz innymi ciekawostkami z nim związanymi.


Niech brak czasu nie będzie dla Nas wymówką. Posiadając hobby, czyli coś co Nas interesuje pochłania Naszą uwagę oraz przyciąga Nas nauczymy się lepiej zarządzać czasem. A nierzadko bywa, że wiedza i umiejętności wynikające z Naszych zainteresowań mogą się przydać w pracy oraz w życiu codziennym.


Dlatego pamiętaj, że warto mieć pasję - nawet jeśli nie masz czasu. Poświęć wtedy weekendy na realizowanie ich. To nic nie kosztuje, a sprawia, że czujesz się lepiej. Tego właśnie chyba chcesz. Chcesz być w końcu dobry. Podnieś swoją wartość i dążyć w końcu do samorealizacji. Nie zapominaj o sobie, dbaj o siebie i trzymaj się ciepło. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze z całego serca. Tymczasem ja kończę wpis. Kolejny będzie o mojej pasji i dlaczego akurat ta, a nie inna. Czekajcie z cierpliwością, pozdrawiam i przesyłam buziaki. 

Na końcu zadam Wam pytanie w postaci obrazka. 

116 komentarzy:

  1. Ja mam bardzo dużo zainteresowań i zajawek ale prawdziwej pasji jeszcze nie udało mi się odnaleźć. Wszystko przede mną ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehh o właśnie, gdyby moja praca była moją pasją to bym nie była tak zestresowana.. xD
    Dobrze, że mam bloga..:)<3

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog może być pasją, ale i odskocznią od życia codziennego :)

      Usuń
  3. Ja mam wiele pasji, które, pomimo swojej wspaniałości, wykorzystają każdą okazję, ale uprzykrzyć mi życie. :)
    Zapraszam na mój blog, każdy komentarz bardzo wiele dla mnie znaczy.
    http://blue-light-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tacy są już ludzie. Nic na to nie poradzisz :)

      Usuń
  4. Ja również uważam, że pasja jest bardzo ważna. Człowiek bez pasji wydaje się pusty, a wolny czas spędza marnując go.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja osobiście myślę, że pasja daje cel w życiu i jest jednocześnie czymś pobocznym. Gdy masz zły dzień wyrzywasz się na tym co lubisz, gdy chcesz coś porobić, też robisz to co lubisz, bo sprawia ci to przyjemność ;)

    www.strong-power.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z toba w 100% każdy powinien mieć pasję, wtedy lepiej się żyje
    :) mają na przykład sa treningi + zdrowa dieta

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post ;) pasja to bardzo ważna rzecz w życiu myślę każdego człowieka, zapraszam do mnie! https://julia0933.wixsite.com/killeroffemininity

    OdpowiedzUsuń
  8. Od zawsze sport był moim nakwiekszym zainteresowanie jak i pasją. 6 lat treniwalam judo a potem 4 lata kosza. Z wielką chęcią bym do tego wróciła. Bardzo ważne jest to aby mieć swoją pasje, pomaga w wielu sprawach.


    Pozdrawiam
    Mlodamamakacpra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. pasja jest potrzebna, nadaje cel w życiu. moją pasją są kosmetyki, popchnęlo mnie to do założenia bloga- rozwijam się z każdym dniem, oraz poszerzam swoje horyzonty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moją pasją jest blogowanie :) bardzo się temu poświęcam :)
    Masz rację w 100% to bardzo ważne, by posiadać coś co nas rozwija :)
    Dobrze, że wróciła Twoja wena, czekamy na nowe wpisy :*
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo kolejny wpis, jak już wspomniałam będzie to wpis o moich pasjach :)

      Usuń
  11. Mam to szczęście, że po latach udało mi się zmienić pracę i robię w życiu to co kocham i to co wiąże się z moją pasją. Efekt jest taki że nie czuję się jakbym pracowała, ciężko wracać mi do domu, gdyby nie dzieci to pewnie siedziałabym po 12 godzin w pracy :)) Każdemu tego życzę, żeby mógł się spełniać www.polakreatywnie.pl/Blog/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super wiadomość :) a mogę wiedzieć gdzie pracujesz?

      Usuń
  12. Ciężko mi znaleźć jedną główną pasję, lubię robić wiele rzeczy i wszędzie jest mnie pełno, mam nadzieję że kiedyś odnajde to co będzie mnie interesować najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, ale o moich pasjach w następnym poście.

      Usuń
  13. ŻYCIE NIE MA SENSU BEZ PASJI :) założyłam nawet blog o swoich pasjach :)
    Wejdź i do mnie www.karolaandherpassions.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest piękny! Uwielbiam Twój blog :)

      Usuń
  14. Mam znajoma, ktora nie rozumie, jak mozna robic cokolwiek za co sie nie dostaje pieniędzy. Prowadzi nudne materialistyczne zycie. Pasja nadaje egzystencji koloryt! Obojetnie co by to nie było, jezyki obce, szydełkowanie, decoupage, czytanie książek, kolekcjonowanie, sport, trzeba mieccwlasne pasje! :)
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie masz taką znajomą? Współczuję jej. Widać, że pieniądze wzięły nad nią górą :)

      Usuń
  15. Według mnie pasje są niesamowite i niezależnie od tego jakie one są. Pozwalają nam one zapomnieć o problemach i poprawiają nam nastrój. Uważam, że warto je rozwijać i pewnie są osoby, które nie wiedzą sami czym się interesują. Ja kiedyś nie wiedziałam, jakie jest moje hobby, ale w swoim czasie je odkryłam i je rozwijam wśród blogerskiej sfery :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zawsze uwielbiałam pisać i dlatego powstał mój blog, od 3 lat kosmetyki to moja ogromna pasja i sama nie mogę się nadziwić ile się zmieniło przez ten czas, jestem bardziej świadoma używanych produktów, a zamiast siedzieć bez sensu przed komputerem piszę posty, albo czytam o nowinkach w tym zakresie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Do wszystkiego co sie robi należy podchodzić z pasją, tym bardziej jak sprawia nam to przyjemność. Zauważyłam po sobie, że jak robię to co lubię wychodzi mi lepiej oraz wkładam w to więcej serca i zaangażowania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ludzie bez pasji są nudni i marudni. Jeśli do czegoś nas ciągnie, trzeba to pielęgnować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, całkowicie się z Tobą zgadzam.

      Usuń
  19. Jeśli nie wiesz o czym pisać na blogu to zapraszam na ten post ---> https://myfantasyandme.blogspot.com/2017/03/o-czym-pisac-na-blogu-5-sprawdzonych.html :)

    Moją jedną z pasji jest blogowanie. To tej sferze ostatnio poświęcam sporo czasu, ale nie żałuję. Robię to, co lubię i jeśli mam okazję to poświęcam temu czas. Warto mieć pasje, masz rację. To pozwala się odprężyć, zapomnieć o problemach i tym co czasami jest kompletnie nieistotne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie już mam pomysły. Nie chcę pisać o czymś "sprawdzonym". Poza tym wolę wymyślać własne i je tworzyć niż zrzynać od kogoś innego :)

      Usuń
  20. Każda pasja ma w sobie odrobinę tajemniczości co sprawia jeszcze większe zainteresowanie nią.

    OdpowiedzUsuń
  21. Życie bez pasji byłoby nudne, współczuję ludziom, którym nic nie sprawia przyjemności w życiu, albo nawet nie szukają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Zwyczajnie im współczuję :)

      Usuń
  22. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, że każdy powinien mieć jakąś pasję. Nie dość, że dzięki niej odrywamy się od szarej codzienności to w dodatku stajemy się bardziej atrakcyjni dla innych. Bo kto chciałby mieć coś wspólnego z osobą, która nie ma żadnych zainteresowań? Świetny post i czekam na kolejne :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam osoby, które nie mają żadnych zainteresowań i to jest aż przykre.

      Usuń
  23. Zgadzam się! Pasja jest bardzo ważna, w dodatku odpowiednie zaangażowanie otiwra ogromne drzwi :) Super post! Pozdrawiam!
    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wyobrażam sobie swojego życia gdybym nie miała żadnej pasji, są naprawdę ważne ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bez pasji i hobby życie staje się nudne. Najważniejsze jest robienie tego co naprawdę sie kocha. Ja relaksuję się i odpoczywam w zimie w kuchni a w lecie w ogrodzie. Prace ogrodowe i pieczenie odpręża mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i bardzo fajnie, cieszę się, że masz pasje, którym się oddajesz :)

      Usuń
  26. Faktycznie pasja pomaga uporać się ze stresem!
    Osobiście uważam, że najlepiej jest, kiedy pasję łączymy z pracą, ale niestety nie zawsze jest to możliwe... Ja jako tako nie mam hobby. Jest wiele rzeczy, które sprawiają mi przyjemność, ale czy można nazwać je pasją? Sama nie mam co do tego pewności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj dowiedzieć się i oddać się tej pasji w całości.

      Usuń
  27. Widocznie nic, co robię nie jest moją mega pasją, gdyż kłopoty ze stresem mam olbrzymie. To chyba ta obrona pracy mgr mnie tak stresuje i samo pisanie tej pracy ;> Ale ok, spróbuję odpowiedzieć na ostatnie pytanie. Moją pasją jest ... pisanie. Moją pasją są...ludzie i pomoc ludziom, wspieranie ich. Moją pasją jest też muzyka (czy samo jej słuchanie się liczy?), na gitarze grałam trochę ale jakoś zrezygnowałam...Chyba brakło mi wytrwałości, motywacji... Nie wiem.

    U mnie nowiutki wpis, zapraszam: http://project-happiness25.blogspot.com/2017/03/stereotypy-i-uprzedzenia-walczmy-z-tym.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wszystko się liczy! Każdy z Nas jest inny i organizm inaczej reaguje na stres, prawda? :)

      Usuń
  28. Ja pasjonuję się motorami już u mnie na blogu pojawił się post <3
    Wszystko fajnie napisałaś i widać że się starałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe zainteresowanie, bardzo ciekawe.

      Usuń
  29. dla mnie od zawsze sport był pasją ale niestety z powodu kontuzji kolana musiałam zrezygnować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znajdź sobie inną pasję lub coś związanego ze sportem :)

      Usuń
  30. Dla mnie osobiście warto mieć pasję lub zainteresowania ☺ w ten sposób każdy robi coś co kocha wyróżniając się przy tym na tle innych.

    Świetny Post

    OdpowiedzUsuń
  31. Pasja to najlepsze co może być w życiu. Taniec jest dla mnie wszystkim. Wtedy czuję , że żyje :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również kocham taniec, ale nie umiem tańczyć :D

      Usuń
  32. Moją pasją jest blogowanie i zgodzę się ze wszystkim, że daje poczucie satysfakcji, pozwala się rozwijać itd. U mnie jest tak, że mówię, że nie mam czasu , bo właśnie się poświęcam pasji :)
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  33. Mieć pasję w życiu to mieć wielkie szczęście <3

    OdpowiedzUsuń
  34. To co piszesz kochanie to bardzo ważne, ja osobiście szukam tej pasji albo wydaje mi się że już znalazłem to co szukam, sam nie wiem. Bardzo mądrze post napisany. Kochanie ciesze się że masz to co interesuje cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc co mogę Ci życzyć? Abyś upewnił się w tej pasji i rozwijał ją :)

      Usuń
  35. Mówią, że najbardziej wartościowy człowiek to ten z pasją, a tak wielu nie potrafi słuchać samego siebie i podążać za tym. Pozdrawiam cieplutko! Artoflife!

    OdpowiedzUsuń
  36. Warto mieć w swoim życiu zainteresowania pasje są one bardzo ważne w życiu ;) ja mam kilka pasji i je realizuje ☺pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki pasji wyznaczamy własne cele, dążymy do ich spełnienia i dostrzegamy że Nasze życie ma cel, Wielka wartość.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  38. Oj pasja to chyba najważniejsza rzecz w moim życiu, po prostu kocham teatr, uwielbiam stawać na scenie i wtedy gdy kilkanaście osób patrzy prosto na mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też swego czasu to uwielbiałam, ale moje pasja się zmieniła i cieszę się z tej co mam obecnie :)

      Usuń
  39. Cóż, życie bez pasji nie do końca ma sens. Dlatego warto szukać swoich własnych pasji, a gdy je znajdziemy, poświęcać im możliwie dużo czasu.

    Poza tym ja osobiście uważam, że ludzie bez pasji są niesamowicie nudni :/

    Pozdrawiam, Nela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nudni i marudni - jak pewien czytelnik mojego bloga napisał wcześniej ;)

      Usuń
  40. Mam mnóstwo pasji. Kocham malować, jezdzic na rolkach, monocyklu i oczywiście kocham Mange i Anime. Bardzo fajny post, bez żadnych zainteresowań myślę że ciężko jest w życiu codziennym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawe zainteresowania :) też kocham mangę i anime, ale to chyba widać po zdjęciach co dodałam ;)

      Usuń
  41. Mam kilka pasji ale jeszcze nie wiem w którą stronę życie mnie pociągnie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas i życie zweryfikuje wszystko :)

      Usuń
  42. prawdą jest, że człowiek wręcz powinien mieć pasję, chociaż czasem ciężko jest z odnalezieniem jej. większość z nas ma raczej hobby, ale od czegoś trzeba zacząć. bardzo ciekawy, skłaniający do refleksji wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Jedni mają hobby, inni pasje - ważne, że cokolwiek mają :)

      Usuń
  43. Pasje są bardzo ważne w naszym życiu bo dzięki nim możemy się rozwijać i być lepszą wersją siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, dokładnie! Zgadzam się z Tobą :)

      Usuń
  44. Bardzo przyjemnie się czytało ten post;) I ważne jest to aby robić co się kocha i brnąc do celu, jestem żywym przykładem na to że pasją można zarabiać;)
    Szyje na maszynie i to również moja praca;)
    Pozrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super, tak trzymaj dalej kochana! :)

      Usuń
  45. Mega fajnie to opisałaś :D Świetny post!
    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
  46. Pasja w życiu jest bardzo ważna :-) Ja mam dwie, sport i oczywiście bloga :-)

    OdpowiedzUsuń
  47. Nasza praca powinna być naszą pasją. Świetnie napisany post :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Niebawem o mojej pasji :)

      Usuń
  48. Pasje rozwijają człowieka,urozmaicają jego życie. Zwłaszcza jeśli praca/nauka męczy to pasja jest takim azylem,gdzie można uciec i się zregenerować. Warto dodać,że wiele z tych pasji może samych w sobie nie daje pieniędzy i niczego oprócz satysfakcji. Ale umiejętności jakie zdobywamy i rozwijamy dzięki niej już mogą pomóc w życiu zawodowym.

    OdpowiedzUsuń
  49. Hmmm.... pasja. Chciałam połączyć pasje i przyszłość; prace. A teraz sama nie wiem czy przez nią nie skończę w Krakowi rysując kościół mariacki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysowanie jest super! Sama rysuję - amatorsko :)

      Usuń
  50. Każda pasja ma dobry wpływ na życie. Ja gdy jestem zestresowana to siadam przy fortepianie lub gitarze i wtedy często gram z 2 razy szybciej niż powinnam, ale co mi tam. Osobiście mam sporo pasji - grafika, muzyka, nauka języków i chyba nawet kosmetyki bym do tego dopisała, bo potrafię godziny spędzić czytając nazwy składników i analizując je. Z jednej strony robię w życiu to co robię, ale marzę o tym aby pewnego dnia móc zarabiać na muzyce czy grafice, to by było spełnienie moich marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób to co kochasz, a być może w przyszłości na tym zarobisz.

      Usuń
  51. świetny wpis ! :)
    Bez pasji nasze zycie byłoby nudne, kazdy powinien jakąś mieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zgadzam się, naturalnie :)

      Usuń
  52. Muszę przyznać, że u mnie z pasjami ciężko. Mam ich dość dużo, ale strasznie brakuje mi ostatnio motywacji do wszystkiego niestety.

    OdpowiedzUsuń
  53. Dla mnie pasją są podróże,. Kształcą, pomagają poznać ciekawych ludzi, nowe kultury a także stanowią odskocznię od szarej, pracowniczo-studenckiej codzienności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham podróże, ale jako tako nie są moimi pasjami :)

      Usuń
  54. Moją pasją jest fotografia :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Moją pasją jest moda. Staram się w tym rozwijać na swój indywidualny sposób. Jak na razie uważam, że mi się to udaje. :)

    Jakbyś miała czas to zapraszam rownież do Mnie:
    Tu kliknij :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Zgadzam się z tobą każdy powinien mieć pasje jest bardzo ważna w życiu ja mam zajęcia fitness i oczywiście blogowanie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Moja pasją jest moda, z którą wiąże swoje życie zawodowe. Uważam że nasze hobby może być później naszą pracą. Tobie też życzę rozwijania swoich pasji.

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo fajny post! Podobny jest u mnie ma blogu :)
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń