12 lutego 2017

Styl grunge.

Cześć wszystkim. Po krótkiej dosyć przerwie wracam do Was z nowym wpisem. Dzisiejszym tematem będzie opis stylu grunge z lat 90'tych, który na dobre zadomowił się w modzie i nic nie zapowiada by miał utracić swoją popularność. Powiem Wam szczerze, że od dobrych dziesięciu lat jestem zakochana w tym stylu, zanim on na nowo stał się lubiany zarówno przez płeć piękną jak i przeciwną.



Czym jest tak naprawdę styl grunge? Charakteryzuje się on przede wszystkim swobodą i nadmiernym luzem. Tak w skrócie można by go opisać. Na początku był nurtem głównie uwielbianym przez osoby młode. Bowiem buntownicy nastoletni doceniali jego oryginalność i dwustuprocentową niezależność. Dzięki nieszablonowym stylizacjom mogli wyrażać siebie w różnoraki sposób. Nie zapomnijmy jednak, że okresem świetności stylu grunge są lata 90-te. Był to czas fascynacji takim zespołem jak Nirvana. Jak wtedy ubierała się młodzież? Przede wszystkim wybierała dla wygodne, szerokie swetry, koszule z flaneli, a także wkładała na siebie wiele warstw odzieży naraz.



Dzięki temu było im cieplej? Nie tylko, ponieważ stylowe warstwy podkreślały zróżnicowaną osobowość ludzi młodych oraz pozwalały na dopasowanie się do każdej pogody, a także sytuacji. Nie oszukujmy się, ale dawniej styl grunge był postrzegany jako niedbały, a jego zwolennicy byli porównywani do osób, które nie wiedzą co mają na siebie założyć więc zakładają wszystko co im przyszło w danym momencie do głowy. Ten pozorny chaos jest wyznacznikiem stylu, który staje się znów niezwykle modny.


Oczywiście przez ostatnie lata styl ten uległ zmianie, ale nie zatracił swojej swobody i nonszalanckiego charakteru. Nadal są są modne szerokie swetry w rozmiarze oversize. Wiele dziewczyn pożycza je od swoich chłopaków. Bowiem - im obszerniejszy sweter, tym lepiej. Jednak i w tym stylu jest pewna zasada, jednak bardzo prosta: jeśli na górze jest szeroko, na dole powinno być odwrotnie. Przykładowo do takich swetrów oversize powinno się zakładać spodnie w stylu rurki czy też legginsy.



Kolejnym elementem stylizacji grunge to kraciaste koszule. Co ciekawe są one tak samo popularne wśród kobiet jak i mężczyzn. Dziewczyny chętnie zestawiają kraciaste koszule z dżinsami traktując je jak bluzkę lub sweter, wkładając pod nie jednolite topy (zazwyczaj czarne, białe, szare). Koszule te świetnie się sprawdzają jako dodatek do prostych spódnic. Ta forma jest bardziej znana jako elegant grunge. 


Flanelowe koszule jeszcze bardzo dobrze wyglądają w połączeniu z rockowymi elementami, tj. ciemne spodnie, koszulki z nadrukiem czy chociażby ciężkie buty typu glany. Takie oto koszule w kratę to nadal jeden z moich ulubionych elementów garderoby, gdzie można kombinować ze stylizacji w dwojaki sposób.


Do stylu grunge bardzo typowe są również stylowe warstwy. Oczywiście nie należy zakładać na siebie kolejnych rzeczy wyciągniętych z szafy. W tym pozornym nieładzie charakterystycznym dla stylu grunge są pewne jednak zasady. Po pierwsze: ubrania cieńsze należy zakładać pod spód. W sumie to logiczne, prawda? Wyobrażacie sobie jakby to się prezentowało gdyby było na odwrót? Komicznie. Po drugie: wszystkie warstwy powinny tworzyć spójną całość oraz być wygodne, by nie wyglądać jak klaun z cyrku.


Styl grunge o tyle jest fajny, ponieważ nie ma w nim miejsca na jakieś krępujące ubrania, które nie dają nam poczucia swobody ruchu oraz komfortu czy też bluzki zapinane pod szyję. Tu dominuje przede wszystkim pełna swoboda, bawienie się w dobór wzorów i kolorów, a także oryginalne zestawienie ze sobą różnych elementów nawet pozornie do siebie niepasujących.


Właśnie na tym chciałabym zakończyć swój wpis. Mam nadzieję, że przypadł Wam on do gustu i mam do Was jedno pytanie, na które  możecie odpowiadać w komentarzach lub w myślach: co Wy myślicie o stylu grunge? Może sami go praktykujecie, a może nigdy nie założylibyście coś takiego? ☺

36 komentarzy:

  1. Po przejrzeniu stylizacji jestem bardzo zadowolona. Cieszę się że luźne koszule w kratę wracają do łask. A ten sweter w propozycji elegant grunge jest po prostu niesamowity! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się dawać odpowiednie zdjęcia :)

      Usuń
  2. Styl grunge jest jednym a nie jedynym ze stylów pojawiajacych się w latach 90. Ogólnie wpis na temat samego stylu grunge jest interesujacy ale jak sie opisuje styl lat 90' powinno się opisać cos wiecej na temat innych stylów. Taka moja mała uwaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przeglądając ten wpis, nigdzie nie napisałam wzmianki o tym, że on jest "jedynym" ze styli z lat 90'tych. Opisałam ten, który najbardziej mi się podoba :)

      Usuń
  3. Uwelbiam ten styl i mega się cieszę, że powrócił! <3
    www.weronikajankowska.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem za mało napisałaś na temat mody lat 90tych. Mam nadzieję, że następnym razem pójdzie ci lepiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe. Dziękuję za wyrażenie swojej opinii :)

      Usuń
  5. Interesuje się modą(jak każda dziewczyna), ale niekoniecznie znam nazwy stylów. Dlatego cieszę się, że mogłam przeczytać o grunge ciut więcej, niż tylko pooglądać zdjęcia.
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lata 90 były zajebiste. Bardzo mibsię podoba post.






    www.storyofbear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Bardzo je lubiłam, może dlatego, że sama się w nich urodziłam? :)

      Usuń
  7. Fajny post ! Uwielbiam ten styl i pewnie gdyby nie był chłopak który nie lubi u mnie czerni, koszul w kratę i ćwieków to były by to jedyne rzeczy w mojej szafie ;)


    Mój blog Pozdrawiam i obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinnaś kierować się tym co lubi chłopak, a co nie. Jeśli nie polubi tego co lubisz to nie jest wart Ciebie. To Ty masz prawo decydować o swoim stylu - nie on :)

      Usuń
  8. Osobiście nie przepadam za stylem grunge. Jednak typowe mom jeans, które dostrzegłam na zdjęciu z serialu 90210 bezkompromisowo należą do moich ulubieńców, choć mam ogromny problem aby odnaleźć "te odpowiednie"

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mom jeans są wspaniałe, sama posiadam kilka, ale rzadko je zakładam, ponieważ figura jeszcze nie jest odpowiednia do takich spodni :) cóż..powodzenia w odnalezieniu tych odpowiednich.

      Usuń
  9. Och, pamiętam te czasy, w których nosiłam glany. Kochałam ten styl i te stroje. Dzisiaj również mnie się podobają, ale jedynie jako dodatki do stylizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czasem Nasz styl się zmienia, mój też uległ zmianie i nie jest typowo grunge - może czasami :)

      Usuń
  10. Bardzo fajnie piszesz, zostawiam obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam taki styl! Szczególnie mom jeans <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne stylizacje, a krata, lity i lateks niesamowite! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko tutaj jest świetne według mnie :)

      Usuń
  13. Stylizacje są świetne! Wszystkie propozycje mi się podobają :D
    http://aleksisaliss.blogspot.com/
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie praktykuję tego stylu ale bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo się cieszę, że styl lat 90. stał się znowu modny, sama chętnie bym założyła któryś z zaproponowanych zestawów :)
    http://juliamastalerz.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post!
    Styl lat 90tych strasznie mi się podobał! :D

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam , że nie słyszałam o takim stylu jednakże byłabym skłonna się tak ubrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kraciasta koszula nigdy nie odejdzie do lamusa :P

    OdpowiedzUsuń