6 sierpnia 2016

Jak zmienić się na lepsze?

Hej. Wiecie jak to się mówi o człowieku dosyć często? No więc stwierdza się, że jesteśmy uparci jak osioł. Jako, że taka natura jest tego zwierzęcia, nie można również zmienić tego uporu. Jednak zmiana tej natury to największe wyzwanie, jakie możemy podjąć w swoim życiu, a także może Nam przynieść ogromne korzyści. Poniżej więc znajdziesz kilka wskazówek jak zmienić siebie na lepszego człowieka.



Po pierwsze: musisz chcieć się zmienić. 
Aby móc cokolwiek zmienić musisz przede wszystkim odczuwać ogromną potrzebę zmiany. Więc jeśli sam/a w głębi duszy nie pragniesz tej zmiany, nie możesz także oczekiwać, że cały świat oraz wszechświat podejmie to wyzwanie za Ciebie. O, nie, nie! Twoja natura tutaj również sama się nie zmieni i to w ciągu jednej nocy (nawet tak nie myśl), przykro mi. Musisz przede wszystkim zrozumieć korzyści płynące z tej zmiany, wtedy Twoja bitwa o lepsze jest już w połowie wygrana. Jak by Ci to najprościej wytłumaczyć? Chodzi o to przede wszystkim, byś świadomie wybrał/a lepszą drogę. Kurczowe trzymanie się zazdrości, rozpaczy oraz użalania się nad sobą utwierdzi jedynie w tym fakcie, że będziesz nieszczęśliwy/a. Dlatego też, jeśli chcesz być prawdziwie szczęśliwy/a musisz zrozumieć konieczność pokonywania własnych słabości, o których wiesz jedynie Ty.


Po drugie: wewnętrzne zmiany. 
Nie możemy zmieniać ludzkiej natury, pozostawiając przy tym dumni, a także wyniośli. Gdy dopiero Nasze wnętrze krzyczy o zmianę, staje się ona możliwa. Wewnętrzny krzyk o lepsze życie umożliwia szczere odrzucenie złych myśli, a także spostrzeżenia negatywnego stanu Naszego umysłu. To pragnienie lepszego życia i prawdziwa pokora mogą Nas właśnie zaprowadzić do zmian. Gdy wewnętrzny głos woła o zmiany, porzucamy pychę oraz poczucie samowystarczalności. Dopiero, gdy poczujemy się lekko i przyjemnie, zauważymy jak głupie i niepotrzebne było nasze trzymanie się pychy, dumy czy wyniosłości.


Po trzecie: determinacja.

Wiele osób wie, co zrobić, 
Tylko kilka wie jak to zrobić
A jeszcze mniej ma odwagę by to zrobić.

Ludzkiej natury nie da się zmienić z dnia na dzień (no niestety: jak pech, to pech). Konieczna jest trwałość w dążeniu do Naszej zmiany. Musimy stale odrzucać negatywne myśli. Musimy stale mieć na uwadze to, co chcemy zmienić w Naszym życiu: oczywiście na lepsze. Gdy Nasze myśli nie będą chciały podążać za tym postanowieniem, musimy je natychmiast przywrócić na właściwe tory.



Po czwarte: użyj sztuczek.
Jeżeli wszystko zawiedzie, trzeba użyć sztuczek (nie wierzysz? Twoja prywatna sprawa, ja się tam nie mieszam). Nawet, jeżeli jesteśmy nieszczerzy, możemy uśmiechać się do innych. Mamy coś do zaoferowania innym ludziom: nie wiedziałeś/aś? Serio? Możemy odczuwać, że jesteśmy nieszczerzy, ale w rzeczywistości wcale tak nie jest. Czasami jednak znacznie lepiej jest zaoferować nieszczery uśmiech, niż szczery krzyk. Nawet, jeżeli zaczynamy pracę nad sobą od nieszczerości, z czasem możemy złapać się we własne sidła i przekonać się, że to, co robimy będzie całkowicie szczere. Nasz początkowo nieszczery uśmiech, zmieni się w szczerą radość, a my sami nawet nie zauważymy, kiedy to się stało. 


Zastanawiam się czy w ogóle to co piszę 
ma jakikolwiek SENS? :) 

Po piąte: nie wolno Ci się rozmyślić.
Najgorszym, co może zablokować Nasze zmiany, jest zwątpienie, nieuczciwość wobec samego siebie i ograniczenia. Umysł ludzki ma niezwykłą zdolność do wyolbrzymiania problemów - powiem Wam szczerze, że sama się o tym dowiedziałam, dosyć niedawno. Zanim jesteśmy się w stanie zorientować, malutki problem zdąży urosnąć do niebotycznych rozmiarów. W ten sposób wzmacniamy swoje słabości, problemy i Nasze ego: szczera prawda. Zawsze lepiej jest pozostać aktywnym i robić coś pozytywnego. Gdy jesteśmy w złym nastroju, nie możemy sobie pozwolić na milczenie i letarg. To nic naprawdę nie pomoże.


Po szóste: nie pozwól, aby duma uniemożliwiała Ci zmiany.
Często jest tak, ze jakaś część Nas bardzo chce się zmienić, podczas gdy inna część świadomie lub podświadomie hamuje zmiany. Istnieje subtelna duma w Naszym nieszczęściu i niedoli. Czujemy, że abyśmy byli naprawdę szczęśliwi, musimy wyleczyć Nasze ego. Jedynym rozwiązaniem jest wówczas szczera chęć zmiany czy chociażby pielęgnowanie tej części osobowości, która pozwoli Nam ujawnić swoje lepsze „ja”.



Po siódme i ostatnie: nie myśl jedynie o sobie.
Może to być nieco dziwne i trudne do zrozumienia, ale łatwiej jest się zmienić, gdy myślimy o innych. Gdy kogoś kochamy, chcemy mu dać wszystko, co najlepsze, a nie to, co złe i negatywne. To co negatywne sprawia, że nie tylko my jesteśmy nieszczęśliwi, ale cierpią też ludzie wkoło nas.

Kinga.

30 komentarzy:

  1. Nam Kobietą zmiany zazwyczaj poprawiają humor:)
    Dokładnie Kochana masz rację jak już postanowimy się zmienić na lepsze to ne możemy się wycofać.
    Bardzo przydatny post , jutro chyba wybiorę się do fryzjera:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie :)
      Zmiany Nam - kobietom zazwyczaj wychodzą dobrze.

      Usuń
  2. Ja ostatnio zaczęłam zmiany w swoim życiu i zaczęłam od ćwiczeń. Nigdy nie miałam do tego motywacji, aż w końcu ją znalazłam. :)
    Pozdrawiam, charmolcia.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogratulować! Również pozdrawiam, trzymaj się :)

      Usuń
  3. Świetny post! Porady są świetne i bardzo prawdziwe ;)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawda, bez tego, żebyśmy to MY sami chcieli zmiany nic nam się nie uda, nie warto nawet próbować.

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się to w jakiś RACJONALNY sposób wytłumaczyć, by każdy tutaj się odnalazł.

      Usuń
  5. Oo tak, zmiany to coś co kocham <3
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, żeby te zmiany były dobre i korzystne dla Nas..:)

      Usuń
  6. Tak jakbyś tłumaczyła Hymn o Miłości :) Dobry wpis.
    ___________
    Zapraszam http://sufrazystka.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe rady, na pewno pomogą wszystkim, którzy mają zapał i chcą wprowadzić zmiany w swoim życiu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy jednak ma zapał do tego, ale mam nadzieję, że post daje do myślenia :)

      Usuń
  8. Świetne wskazówki! Zdjęcia bardzo ładne. Jednym słowem post bardzo dobry :)

    roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło słyszeć takie słowa, starałam się jak mogłam! Dziękuję :)

      Usuń
  9. Ja od dawna zmieniam swoje życie.
    Jestem z tych zmian bardzo zadowolona.
    Świetne wskazówki :)
    spam2506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trzymaj dalej!
      Powodzenia :) dziękuję!

      Usuń
  10. Super post! Mega fajnie się czyta to jak piszesz :D Według mnie najważniejsze jest to ze trzeba samemu chcieć się zmienić :) świetne wskazówki!
    Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tego przede wszystkim trzeba zacząć :) Dziękuję bardzo! Również pozdrawiam.

      Usuń
  11. Jejku wspaniały wpis! <3
    Wprost idealny dla mnie. Wzięłam sobie Twoje wskazówki do serca. Trzeba mieć też odwagę, aby coś zmienić.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że mój post sprawił, że chcesz stać się lepszym człowiekiem :) to miłe, dziękuję!

      Usuń
  12. Moim zdaniem podstawa to wiedzieć, co chcemy zmienić. Motywujący post. Ja wiele razy próbowałam na siłę się zmienić i nie wyszło mi to na dobre. Teraz jestem zadowolona z tego, jakim jestem człowiekiem, ale jak każdy mam wady. Nauczyłam się je akceptować. Te zmiany, które w moim życiu wyszły na dobre to te stopniowe, które trwały nawet latami. A i oduczenie się obgryzania paznokci! :D
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post i uważam, że punkt 1 jest mimo wszystko najważniejszy :)

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego jest punktem pierwszym, proste :)

      Usuń
  14. Zgadzam się z tym, co napisałaś. Najpierw jest impuls, później plan, a na końcu nasza silna wola. Wszystkie są tak samo ważne, bo bez któregoś z tych elementów nie udało by się nic.
    NORMXCORE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się i dziękuję bardzo za tak miły komentarz :)

      Usuń
  15. Świetne porady, bardzo przydatny post. Zgadzam się z tym co napisałaś :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń