11 sierpnia 2016

Dlaczego oglądanie telewizji źle wpływa na Twoje zdrowie?

Czy chcesz stać się osobą otyłą, zrujnować swój związek czy nawet zmniejszyć szansę na zajście w ciążę (jeśli starasz się o dziecko), a także skrócić długość swojego życia?! Chwyć za pilota. Naciśnij go i przekonaj się sam/a jak oglądanie telewizji, zwłaszcza te długotrwałe może uszkodzić Twoje zdrowie, a także zmniejszyć jakość Twojego życia. Nie chodzi mi tu oczywiście jedynie o bierne siedzenie przed szklanym ekranem. Liczy się również to, co oglądamy - od filmów romantycznych, które mają bardzo duży wpływ na Nasze życie uczuciowe po reklamy, które wręcz zmuszają Nas do nadmiernej konsumpcji. Dlatego też poniżej znajdziecie kilka faktów, które są niestety negatywne o tym co tak naprawdę może Nam zrobić oglądanie telewizji.



Po pierwsze: ucierpi Twoja talia.
To jeszcze jeden powód, aby oprócz ograniczenia czasu spędzonego przed telewizorem dodatkowo unikać reklam telewizyjnych. Dlaczego? Większość ludzi myśli tak: "spędzasz dużo czasu w pozycji siedzącej więc przybierasz również na wadze". Jednak tak naprawdę główne działanie reklam polega na tym, że powodują u Ciebie zwiększone spożycie niezdrowych produktów spożywczych.


Oglądanie telewizji może zwiększyć ryzyko wystąpienia cukrzycy.
Zdziwiony/a? Ja nie. Badanie przeprowadzone na osobach z wyższym ryzykiem wystąpienia cukrzycy wykazało, że z każdą godziną spędzoną przed telewizorem dzienne ryzyko wystąpienia tej choroby wzrastało o 3,4%. Nie skupiano się oczywiście na tym co oglądali uczestnicy badania, oglądanie telewizji zostało potraktowane jako wyznacznik czasu jaki badani spędzili w pozycji siedzącej. 


Po drugie: oglądanie telewizji nie wpływa dobrze na prokreację.
Pomimo wielu dowodów mówiących o tym, że oglądanie telewizji (również w sypialni) dobrze wpływa na amory to jednak badanie wykazało, że mężczyźni, którzy spędzili ponad 20 godzin dziennie przed telewizorem mieli o dziwo 44% mniej spermy niż abstynenci telewizyjni. Dla porównania zwiększona aktywność wpływała na zwiększenie ilości spermy. Pierwsze badanie wykazało również to, że związek pomiędzy długotrwałym oglądaniem telewizji, a zwiększonym ryzykiem chorób serca, które w przypadku mężczyzn są powiązane z wyższym współczynnikiem impotencji.


Oglądanie telewizji może zniszczyć Twój związek.
Poważnie. To nie żarty co teraz napisałam. A wiecie czemu? Ponieważ im bardziej wierzysz w obraz miłości przedstawiony w telewizji tym mniej możesz być zaangażowany/a w swój związek. Wiąże się to głównie z nierealistycznymi oczekiwaniami wobec partnera, jak i zobaczenia, jakie są "koszty" bycia w prawdziwym związku - takie jak utrata wolności czy czasu. Wszystko to może podważyć to, co się dzieje między Wami w prawdziwym życiu.


Po trzecie: telewizja izoluje.
Badania wykazały, że uczucie osamotnienia oraz depresję można połączyć właśnie z oglądaniem telewizji. Ponieważ badania nie wykazały jednak, że oglądanie telewizji powodowały te stany, nałogowo oglądanie nie powinno być traktowane jako szkodliwe uzależnienie. Inni natomiast naukowcy twierdzą z kolei, że nadmierne korzystanie z dobrodziejstw elektroniki może wpływać na dalszą izolację jednostki czy chociażby promować antyspołeczne zachowania.


Telewizja może Nas okraść ze snu.
Jesteś przyklejony/a do telewizji? Gratuluję, naprawdę Ci zazdroszę. Nie, nie zazdroszczę, a wiesz może czemu? Ponieważ naprzemienne oglądanie różnych programów na ekranie telewizora lub tableta może utrudnić oderwanie się od tego zajęcia, a następnie udanie się w objęciach Morfeusza. A dlaczego? Dlatego, że technologia wkradła się do wszystkich sfer Naszego życia - dosłownie! A najlepszą według mnie prostą radą, która powinna Wam pomóc to zwyczajnie usuń telewizję ze swojej sypialni. Kolejna moja wskazówka to: nie oglądaj też żadnych programów na urządzeniach mobilnych w pomieszczeniu.


Na koniec mojego wpisu chciałabym Wam powiedzieć, że telewizja czy internet to nie wszystko i czasami zwyczajnie lepiej wyjść na spacer, spotkać się ze znajomymi, poczytać książkę, zrelaksować się biorąc gorącą kąpiel i po prostu odizolować się od tej technologii. Nie mówię, że ona jest nieprzydatna. Owszem, jest - jak wszystko, tylko że w granicach rozsądku.

Kinga.

29 komentarzy:

  1. Kiedyś nie mogłam odejść na krok od telewizora. Ale teraz, w te wakacje troszkę ograniczyłam oglądanie. I chyba dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry, wartościowy post, zachęcający wyjść z poza kanapy! :D
    Pozdrawiam! unrealizable1999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo szybko się czyta, przyjemny wpis. Miłego dnia i pozdrawiam :) życzę dalszych sukcesów w blogowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) i cieszę się, że post się spodobał :) również życzę powodzenia w blogowaniu! :)

      Usuń
  4. Odkąd mam dzieci to nawet nie mamy czasu na telewizję , zawsze wymyślamy różne zabawy na zastępstwo , a jak już oglądamy to już długi film animowany :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post . Powiem Ci , że żyć mogę bez telewizora uważam , że telewizor jak i internet mógłby nie istnieć i cieszyć się życiem i pięknem Ziemi. Pozdrawiam kochana


    Zapraszam do kliknięcia http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno większość ludzi brać z Ciebie przykład, pogratulować! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Świetny post . Powiem Ci , że żyć mogę bez telewizora uważam , że telewizor jak i internet mógłby nie istnieć i cieszyć się życiem i pięknem Ziemi. Pozdrawiam kochana


    Zapraszam do kliknięcia http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! Bardzo poruszający post :) Pierwsze co nam przyszło na myśl to ,,mądra,, :D Haha :D Tak chodzi o ciebie ^^ MEGA wpis kochana <3 Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dziękuję bardzo, że tak uważacie i bardzo miły wpis dla moich oczu :) Pozdrawiam i również przesyłam buziaki!

      Usuń
  8. Nie wiedziałąm, że az tak może zniszczyć nas telewizja. Ja osobiście nie oglądam jej za dużo i się ciszę najbardziej przeraził mnie fakt tego, że oglądanie telewizji może zwiększyć ryzyko wystąpienia cukrzycy.
    Świetny blog :)
    Obserwuje :)

    https://life-patuu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz? Czasami ludzie nawet sobie nie uświadamiają jakie ryzyko przynosi Nam zwyczajnie niby na pozór nic nie zagrażające Naszemu zdrowiu oglądanie telewizji. Cieszę się również, że mój post Ci się spodobał i że podoba Ci się mój blog :)

      Usuń
  9. Świetny post! Oby ludzie, którzy przeczytali post zawsze pamiętali o tym z tyłu głowy kiedy to robią. Pozdarwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja również mam taką nadzieję! Ten post chyba będę musiała pokazać mojemu tacie by zrozumiał wagę oglądania telewizji :) również pozdrawiam!

      Usuń
  10. Ja teraz coraz mniej oglądam tv, ale niestety więcej czasu spędzam w telefonie... :/ Dziś się biorę za czytanie książki :D

    http://xxaureliaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie książki pobudzi Naszą wyobraźnię, a przeglądanie telefonu czy oglądanie telewizji co tak naprawdę Nam da? Rozumiem, wszystko jest dla ludzi, ale tak jak napisałam - wszystko z rozsądkiem.

      Usuń
  11. Swietne zdjecia, malo kto teraz czyta ksiazki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdziwiłabyś się jak dużo osób jeszcze czyta. Mnóstwo znam :)

      Usuń
  12. od jakiegoś czasu ograniczam telewizję, lepie się dzięki temu czuję ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co oglądać telewizję i niszczyć swoje zdrowie jak można tyle ciekawych rzeczy robić? :)

      Usuń
  13. Bardzo fajny post. Szczerze nie jestem uzależniona od telewizora, tak na prawdę jak dla mnie mogło by go nie było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze. Ja swego czasu byłam, potem od komputera, a teraz jakby to powiedzieć.."normalnie funkcjonuje" :)

      Usuń
  14. Czekam aż się zacznie rok szkolny i będę zajęta nauką, bo teraz oglądam zdecydowanie za dużo telewizji :D
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie na szczęście nie ciągnie do telewizji, wolę pooglądać czasami jakiś film w internecie lub mój ulubiony serial, a tak to wolę czytać książki lub siedzę nałogowo na Twitterze :)

      Usuń
  15. Kiedyś miałam w swoim pokoju TV, ale je usunęłam i przerzuciłam się YT. Oglądam filmiki komediowe albo słucham dłuższych historii jak audycji radiowych podczas jakiś mozolnych prac domowych. TV od dawna przestało być niezależne, a programy jakie tam puszczają... na palcach jednej ręki zliczę te wartościowe wśród setek kanałów. Na YT większość osób nie zakłamuje rzeczywistości i jest to medium samodzielne, któremu nikt nie mówi co ma się robić.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety pomimo wypisania wszelkich chorób i złych następstw po nadmiernym ogląaniu telewizji ludzie często zapominają o tym lub olewają sprawę wmawiając sobie - mnie to nie dotyczy..
    Osobiście przed TV spedzam troche czasu, ale glownie oglądajac jakis serial (z neta) na duzym ekranie :)

    OdpowiedzUsuń