4 kwietnia 2016

7 rzeczy, które koniecznie zrób przed 25. rokiem życia!

Dzień dobry. Tak jak obiecałam w ostatnim wpisie nie zamierzam dużej Was dołować smutnymi sprawami, choć są one bardzo ważne według mnie w Naszym życiu. Dzisiaj, ze względu na piękną pogodę postanowiłam napisać o wiele lżejszy post. Jest to taka namiastka tego co uważam, lecz niekoniecznie Wy musicie co powinniśmy zrobić przed magiczną liczbą 25, która potem całkowicie zmieni Nasze życie. Wiele osób mówi, że po 30-tce kobieta jak i mężczyzna zaczyna życie. Ja sama tego nie wiem, ponieważ jestem jeszcze młodą osobą i do 25 mi nawet sporo brakuje, aczkolwiek tu napisałam te najważniejsze według mnie podpunkty. Mam nadzieję, że post będzie Wam się miło czytało. Piszcie co Wy uważacie, co powinniśmy zrobić przed tą uroczą, jakże niewinną liczbą.


Dwudziesty piąty, podobnie jak trzydziesty rok życia, jest symboliczny. Można powiedzieć, że oznacza zakończenie pewnego etapu, który kojarzy się z szaleństwem i beztroską, a zarazem rozpoczęcie nowego. Większość z nas raczej nie wyczekuje tego momentu z utęsknieniem. Niełatwe decyzje dotyczące ustatkowania się czy pracy zawodowej pragniemy jak najdłużej odwlec w czasie. Niestety upływa on szybko i nieubłaganie. Ważne jest, aby dobrze zaplanować okres przed tą znamienną datą. Na zrobienie niektórych rzeczy nie będziemy już miały potem czasu, z wielu przyczyn. 


Urodzinowa rocznica nie powinna być jednak czasem smutku, ale radosnego pożegnania dawnych chwil i przygotowania się na następne, wcale nie mniej przyjemne. Każda z nas planuje, co chciałaby zrobić, zanim nadejdzie dzień, w którym trzeba zacząć myśleć o życiu odrobinę poważniej. Macie swoją listę pragnień? Ja taką przygotowałam. Moim zdaniem te rzeczy powinna zrobić każda dziewczyna, zanim przekroczy magiczne dwadzieścia pięć lat! 


Podróż życia
Może to być egzotyczna wyprawa do Azji albo wspaniała podróż po europejskich stolicach. Wybór należy do Ciebie. Nie odkładaj tego na później. Być może za kilka lat będziesz dysponować większym budżetem, ale prawdopodobnie Twój czas będzie ograniczony. Na szczęście obecnie można znaleźć cenowe okazje na loty za granicę. Dla chcącego nic trudnego!


Język obcy
Odkładasz naukę języka angielskiego czy hiszpańskiego na później? Nie rób tego. Nie chodzi tylko o to, że później nie będzie Ci się chciało, albo będziesz miała mało czasu (chociaż to też powinnaś wziąć pod uwagę). Znajomość języka daje Ci mnóstwo możliwości. Chociażby przyjaźni z obcokrajowcami czy odbycia interesującego stażu za granicą.


Twoja największa słabość
Każdy z nas ma jakieś lęki, nałogi, słabości albo czuje się w czymś bardzo niepewnie. Zrób więc wszystko, aby zwalczyć swoją słabość. Pamiętaj, że nie ma rzeczy niemożliwych, wszystko jest w Twojej głowie, zależy od walki i wytrwałości. Może boisz się ciemności, masz lęk wysokości, jesteś bałaganiarą albo nie potrafisz zaplanować dnia i wszystko robisz na ostatnią chwilę? Hartuj swój charakter, a odwdzięczy Ci się lepszą jakością życia i wiarą we własne siły. Oczywiście nie znaczy to, że po 25. r. życia jest za późno. Po prostu im szybciej to zrobisz, tym lepiej. 


Obrona
Ten podpunkt dedykowany jest osobom studiującym. Przez ostatnie kilka lat modna jest tendencja do robienia sobie przerwy w nauce po zdaniu matury albo licencjatu. Niestety, chociaż zdobywamy wtedy różne ciekawe doświadczenia, wybijamy się z rytmu nauki. Niektórym trudno jest potem powrócić do roli studenta lub samej obrony. Zapał maleje z roku na rok.


Marzenie
Moim zdaniem przed 25. rokiem życia dobrze jest spełnić swoje największe marzenie, oczywiście te realne (na szczęście każdy z nas ma ich wiele!). Nie odkładaj tego, co Cię uszczęśliwi na później, naucz się kierować swoim życiem i podejmować odważne decyzje. Takie działania są budujące i powinny wejść w nawyk. W tym przypadku odkładanie na później także działa na niekorzyść. Dlatego zapisz się na wymarzony kurs, zrób sobie dzień kompletnego lenistwa, czy o czym tam sobie marzysz.


Działanie
Dobro zawsze wraca. Zacznij działać w jakiejś organizacji, zarejestruj się jako wolontariusz. Za jakiś czas `to` do Ciebie wróci. Poza tym poznasz nowe osoby. Być może niektóre relacje zaowocują przyjaźnią na całe życie albo związkiem? A może zupełnie zmienisz spojrzenie na świat? 


Prawo jazdy
To prawda, że w każdej sferze życia jesteśmy zależni od innych. Możemy jednak zrobić wszystko, aby ograniczyć tę zależność. Fajnie byłoby zdać egzamin na prawo jazdy, niezależnie od tego, czy mamy samochód czy nie. Zawsze można go pożyczyć albo kupić za jakiś czas. Dobrze jest zaznaczyć, że z roku na roku trudniej jest zdać, a przepisy w każdej chwili zmieniają się na niekorzyść. Poza tym, im młodsi jesteśmy, tym łatwiej i szybciej się uczymy.


7 podpunktów, myślę że 7 najważniejszych. Oczywiście tak jak wspomniałam na początku każdy z Was tak naprawdę może uważać inaczej. Więc piszcie czy takie posty też są przez Was akceptowane, co myślicie o takich delikatniejszych pisanych przeze mnie postach i czy dobrze się w nich odnajduję. Oczywiście chciałabym dodać, że każdym komentarzem, każdą nową obserwacją się odwdzięczam, więc polecam się na przyszłość i do rychłego napisania. Mam nadzieję, że kolejny post już niebawem będzie gotowy, więc do napisania, zobaczenia czy jakoś tak, heh :)
Kinga.
















28 komentarzy:

  1. Mnie nie tak dużo do 25 brakuje. Natchnęłaś mnie więc do lekkiego zastanowienia się nad życiem - wiele jeszcze przede mna, ale czas działać już teraz, bo później kto wie..
    Pozdrawiam i zapraszam http://dramabeautyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo z tego powodu, że natknęłam Cię do przemyśleń, dlatego działaj - lepiej wcześniej, bo później to nie wiadomo co stanie Nam na przeszkodzie do spełnienia swoich najskrytszych marzeń :)

      Usuń
  2. Oj czas szybko leci do 25 brakuje mi tylko dwóch wiosenek. Czas przemyśleć wszystko co robi się w życiu. Moje największe marzenie - obrona już zostało zrealizowane w tym roku ale mam jeszcze wiele marzeń nad którymi muszę zacząć pracować!
    Pozdrawiam

    www.amprojekty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia Ci w takim bądź razie życzę w realizowaniu swoich postanowień co powinnaś zrobić do 25! :)

      Usuń
  3. O tak prawko do 25 roku jest niezbędne dla mnie, i spełnienie swoich celów jest w tym też wymarzona podróż za granice :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie chciałabyś wyjechać? Jeśli oczywiście mogę wiedzieć? :)

      Usuń
    2. Na razie marzy mi się Chorwacja, później Paryż, Japonia.. chciałabym zwiedzić cały świat każdy zakątek nie w tym roku bo nawet nie uda mi się pewnie pojechać nad polskie morze ale w przyszłości. już za pare lat .. :)

      Usuń
  4. Połowa spełniona :) a jeszcze pięć lat więc prawdopodobnie się uda. Bardzo ciekawy post :)
    oleska18.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwlekaj więc, czasu niby jest, ale dobrze wiesz jak on nieubłagalnie szybko płynie.

      Usuń
  5. świetny post, zainspirowałaś mnie do zrobienia listy rzeczy, które chcę zrobić zanim nastąpią zmiany w moim życiu. Zdecydowanie nie przełamałabym swoich słabości, dobrze mi z nimi.

    xluuxyaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim bądź razie życzę Ci powodzenia w przełamaniu swoich słabości. Oby wszystko się udało :)

      Usuń
  6. u mnie tak samo, spełnić te realne największe marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie napisane,ale różnie to bywa w praktyce ;-) , ja mam 24 lata i sporo mi się wydawało,że mogę,że potrafię...,a jednak nie ma tak lekko i przyjemnie, niemniej jednak warto walczyć o fajne życie! buziaki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2016/04/black-white.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie twierdzę, że nie ma tak dobrze i przyjemne oraz lekko, może za mało się starałaś? Może poddawałaś się zbyt często? Ty tylko możesz to ocenić. Masz jeszcze rok! Przez rok można wiele zrobić (jeśli się tylko chce)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie do 25 lat brakuje o hoho, ale bardzo lekki i miły wpis, fajnie się czytało :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na ROZDANIE! :)

    ROZDANIE NA BLOGU - KLIK! =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie ktoś wypowiedział się na ten temat :)

      Usuń
  10. Niektóre z tych rzeczy również chciałabym wykonać. Prawko już mam, chciałabym się zakochać na zabój, podróżować, pracować, spełnić marzenia bliskich, odpracować rodzicom ciut za prawko i inne rzeczy. Chciałabym żyć i to czuć. Okaże się w praktyce, ciekawy wpis i przede wszystkim pozytywny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu jakiś pozytywny - musiałam napisać, prawda? :) A Tobie życzę powodzenia w spełnieniu swoich marzeń.

      Usuń
  11. Haha, na szczęście prawko już mam zrobione ! 😄
    Teraz moim głównym celem jest dostać się na farmację lub medycynę ! 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dodać, nic ująć - gratulacje i powodzenia!

      Usuń
  12. Ja jestem w trakcie robienia prawka, oj nie jest łatwo :/
    Co do podrozy zycia, to planuje aby moje zycie było podróżą - moją asją :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpis interesujący, zgadzam się, że 25 lat to wiek symboliczny i należy coś do tego czasu zrobić. Z drugiej strony nie można robić wszystkiego w młodym wieku, bo coś musi w końcu zostać na starość :)
    http://troche-od-rzeczy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze mi 5 lat zostało, ale ja nie czekam do danego wieku tylko żyję pełnią cały czas! Co do 'odbycia podróży' to jestem w niej w sumie ciągle. Albo spontaniczne wyjazdy autem, albo w przypadku braku kasy to na stopa się jeździ (teraz na majówkę do Paryża na stopa jadę :D). Język obcy? Najlepiej podczas takich podróży! Ja będąc za granicą i np: nocując u innych studentów to praktycznie ciągle po angielsku. Mimo wszystko moje największe marzenie to wyjazd do USA, który planuję odbyć po obronie. Teraz na tak daleką podróż nie mam kasy więc wiecej Europy śmigam (w Afryce i Azji też byłam). A akurat na wakacje wybieram sie na 3 miesiace na praktyki do Grecji zarobić trochę na ten wyjazd do stanów i a przyszły rok też się tak wybiorę. Super post! O to chodzi niech ludzie robią coś dla siebie a nie teraz tylko era internetu i nic więcej.
    Swoją drogą założyłam niedawno bloga o moich podróżach i pasji do zwiedzania świata.
    Zapraszam:)
    http://bedziesz-miedzy-gwiazdami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń